Verksamhet

Hej medlem i Naturskyddsföreningen i Huskvarna-Gränna!

Kretsen är nu, sedan i slutet av april 2023, åter aktiv. Styrelsen håller på att planera verksamheten. Till en början blir det med focus på Ingaryds Gård i Tenhult. Så vi hänvisar till Ingryds Vänners hemsida, www.ingarydsvanner.ingaryd.se. Under fliken Program hittar du alla säsongsprogram och under Föreningsinfo hittar du verksamhetsplaner för hela året.

Först på tur står kultur- och naturvandringen onsdag den 21 juni 2023, kl 18:00. Då hoppas vi att både linneorna och knäroten blommar, om inte torkan har slagit ut dom. Medtag fika.
Se även kommunens Guidningar i naturen. Välkomna!

Framåt sensommaren kommer en särskild inbjudan till nystartsträff för kretsen. Då blir det information om den historiska gården Ingaryd med dess höga kultur- och naturvärden. Gården som en gång var centrum för hela Tveta härad och med både gästgiveri och tingsplats, belägen utmed gamla riksvägen Jönköping-Kalmar. Där finns i dag en fin gårdsmiljö med ett antal hus och trädgård, betade hagmarker och vandringsleder.

Vid det tillfället vill vi också ha tips och idéer om vad just du vill att vi ska hålla på med inom kretsens verksamhetsområde. Det kommer att finnas utrymme för alla som vill engagera sig inom kretsen och hjälpa till med något.

Vi ses!